Smärtfri.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
Beställning av Smärtfri.se’s produkter kan göras via www.smärtfri.se eller via e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från Smärtfri.se’s sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.
Smärtfri.se förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Smärtfri.se och avboka den.
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Smärtfri.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.
Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor.
Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.
Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.
Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.
Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar (sängar ca 1-3 veckor, specialmått upp till 12 veckor, kontorsstol 2-4 v). Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Smärtfri.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Smärtfri.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Fri frakt inom Sverige.
DHL levererar sängar och madrasser till din port eller tomtgräns, de bär inte in i sovrummet eller upp för trappor.
DHL levererar till din angivna leveransadress. Leverans sker till dörren på bottenvåningen. Tänk på att ange telefonnummer där du kan nås dagtid. Du kan kontakta DHL direkt via telefon 0771-345 345, e-post [email protected] eller deras hemsida: www.dhl.se
Övriga produkter skickas med Postnord, Schenker eller DHL. Du får en avi i brevlådan, via mail eller via sms om du anger ditt mobilnummer, och hämtar ut dina produkter på ditt utlämningsställe.
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden! Vi tillämpar EU’s regler när det gäller en allmän garanti på 3 år (om inte längre tid anges på produkten). TEMPUR erbjuder olika garantiperioder beroende på vilken produkt du har köpt. Alla madrasser (minst 5 cm) har 10 års full garanti. Garantin täcker fysisk skada eller förändringar som orsakar en synlig fördjupning (mer än 2 cm) i TEMPUR-materialet. Garantin gäller inte normala förändringar i hårdhet eller egenskaper som inte påverkar de tryckavlastande egenskaperna. Sovkuddar och andra små produkter (reseprodukter, rygg- och stödprodukter mm), Överdrag (lakan och madrasskydd och örngott) har alla 3 års garanti. Garantin gäller enbart om TEMPUR-produkten används och hanteras på det sätt som beskrivs i bruksanvisningen. Om det ställs en fordran under garantitiden måste du kunna visa upp en faktura eller ett försäljningskvitto som dokumentation av köpet. Läs mer om TEMPUR-garantin
Smärtfri.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som privatkund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall vara oanvänd och returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Smärtfri.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Smärtfri.se står för returkostnader inom ramen för returrätten. Returer som skickas mot postförskott eller till utlämningsställen utan godkännande löses ej ut.
Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka produkten så skickar vi ut en retursedel. Så snart vi har återfått varan, kontrollerat och godkänt den som en retur så återbetalas dina pengar.
När ett företag handlar är distansavtalslagen inte tillämplig och därmed gäller inte ångerrätten. Ångerrätten som föreskrivs i lagen om distansavtal gäller alltså inte när en person i egenskap av företag ingår ett avtal med ett annat företag. Inte heller finns det någon annan lag som skulle kunna ge dig ångerrätt och detta beror på att du ingått avtalet i egenskap av just företagare.
Smärtfri.se tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Kontakta oss och rådfråga oss om reklamationen innan du skickar tillbaka produkten så skickar vi ut en retursedel. Om tillverkaren fastställer att reklamationen är giltig i enlighet med villkoren kommer du att ersättas. Under alla andra omständigheter kommer varje leveranskostnad i samband med eventuella reparationer eller utbyten att vara köparens ansvar.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Smärtfri.se och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till [email protected] för att informera om reklamationen.
Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 299:- för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av Smärtfri.se i egenskap av personuppgiftsansvarig.
Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. Smärtfri.se kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.
Smärtfri.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.
Smärtfri.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.